مراکز نمایشگاهی مسکو

مسکو دارای چندین مرکز نمایشگاهی دائمی است که سالانه میزبان صدها نمایشگاه و رویداد داخلی و بین‌المللی هستند.

از میان چهار مرکز مهم نمایشگاهی مسکو که در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، اکسپوسنتر و کروکوس اکسپو، میزبان بیشترین تعداد نمایشگاه‌های بین‌المللی تجاری هستند و اکثر غریب به اتفاق نمایشگاه‌هایی که ایرانی‌ها در آن شرکت می‌کنند، در این دو مرکز برگزار می‌شوند.

اکسپوگراد در همه این مراکز نمایشگاهی، خدمات طراحی و ساخت غرفه و همچنین ترخیص موقت کالای نمایشگاهی ارائه می‌دهد.

 
 

 

 

مراکز نمایشگاهی مسکو
مراکز نمایشگاهی مسکو

اکسپوسنتر مسکو، که زیر مجموعه اتاق بازرگانی روسیه است، در نزدیکی رودخانه مسکو و آسمان خراش‌های «مسکو سیتی» واقع شده و سالانه بیش از صد نمایشگاه و حدود ۲۵ هزار شرکت از سراسر دنیا و بیش از ۲ میلیون بازدید کننده را میزبانی می‌کند.

اکسپو سنتر مسکو، با سابقه حدود ۷۵ سال، از مهم ترین مراکز نمایشگاهی روسیه است و شامل ۹ سالن نمایشگاهی و و ۳۴ سالن کنفرانس و در مجموع ۹۰ هزار متر مربع فضای مسقف و ۶۰ هزار متر مربع فضای باز نمایشگاهی است.

نزدیک ترین هتل‌ها به مرکز نمایشگاهی اکسپوسنتر مسکو

آدرس مرکز نمایشگاهی اکسپوسنتر مسکو:

نزدیک ترین مترو:

Выставочная

مشخصات نقشه یابی:

55.752105, 37.545416

مراکز نمایشگاهی مسکو
مراکز نمایشگاهی مسکو

کروکوس اکسپو، با دارا بودن بیش از ۹۰۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی، بزرگ ترین مرکز نمایشگاهی روسیه و یکی از بزرگ ترین مراکز نمایشگاهی دنیاست. این مرکز نمایشگاهی در شمال غرب مسکو، شامل ۱۹ سالن نمایشگاهی و ۵۲ سالن کنفرانس و پارکینگی با ظرفیت ۳۵ هزار ماشین می‌شود.

کروکوس اکسپو در واقع داخل شهرکی به اسم «کروکوس اکسپو سیتی» در حومه مسکو (شهر کراسناگورسک) واقع شده که شامل سالن کنسرت، مرکز تفریحی، مرکز خرید، فروشگاه مواد غذایی و فروشگاه مصالح ساختمانی و لوازم خانگی است که همگی زیرمجموعه هلدینگ کروکوس هستند.

مالک این مجموعه عظیم، «آراز آقالاروف» الیگارش آذربایجانی الاصل است که با پرداخت هزینه ساخت مترو به دولت، ایستگاه متروی اختصاصی (مترو Myakinino) برای این مجموعه راه اندازی کرد. آراز آقالاروف و هلدینگ کروکوس، مراکز خرید و املاک بسیار بزرگ و مرغوبی را مسکو در مالکیت خود دارد. کروکوس به معنی زعفران است.

نزدیک ترین هتل‌ها به مرکز نمایشگاهی کروکوس اکسپو مسکو

آدرس مرکز نمایشگاهی کروکوس اکسپو مسکو:

نزدیک ترین مترو:

Мякинино

مشخصات نقشه یابی:

55.824830, 37.389773

مراکز نمایشگاهی مسکو
مراکز نمایشگاهی مسکو

«ودنخا» اکسپو (تلفظ: VeDeEnKha) مجموعه‌ عظیم نمایشگاهی مشتمل بر حدود ۷۰ ساختمان در فضایی به مساحت ۲۴۰ هکتار در شمال مسکو است. ساخت این پارک و موزه و مرکز نمایشگاهی مجلل، در سال ۱۹۳۵ میلادی آغاز شد و موزه فضانوردی و «فواره و مجسمه دوستی مردم» و «مجسمه زن کشاورز و مرد کارگر» در نزدیکی آن، بسیار مشهور است و مکانی توریستی به شمار می‌رود.

در پارک « ودنخا » چندین ساختمان با فضای نمایشگاهی قرار دارد که برخی از آن ها به اسم یکی از کشورهای شوروری سابق مانند آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و… نام گذاری شده اند. واژه «ودنخا» سرواژه چند کلمه به معنای «نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد ملی» است.

نمایشگاه هایی که در «ودنخا» برگزار می‌شوند، عموما ماهیت علمی و فرهنگی و آموزشی و جشنواره‌ای دارند و تعداد کمی نمایشگاه تجاری از جنس نمایشگاه‌های اکسپوسنتر و کروکوس اکسپور در آن برگزار می‌شود.

نزدیک ترین هتل‌ها مرکز نمایشگاهی «ودنخا» مسکو

آدرس مرکز نمایشگاهی «ودنخا» اکسپو مسکو:

نزدیک ترین مترو:

ВДНХ

مشخصات نقشه یابی:

55.826398, 37.637875

مراکز نمایشگاهی مسکو
مراکز نمایشگاهی مسکو

مرکز نمایشگاهی ساکولنیکی بخش کوچکی از پارک موزه ساکولنیکی در شمال مسکو است. از لحاظ تاریخی، این پارک عظیم ۵۱۰ هکتاری، قرقگاه شکار نجیب زادگان روسی بود و اساسا «ساکولنیک» به شکارچیانی گفته می‌شد که با کمک شاهین آموزش دیده شکار می‌کردند.

بعدها این پارک به روی عموم مردم باز شد و اولین نمایشگاه در سال ۱۹۵۹ با عنوان دستاوردهای صنعتی آمریکا با حضور ریچارد نیکسون و نیکیتا خروشچوف، روسای جمهور وقت آمریکا و شوروی، در آن برگزار گردید.

نمایشگاه هایی که در «ساکولنیکی» برگزار می‌شوند، عموما ماهیت محیط زیستی و فرهنگی و آموزشی و جشنواره‌ای دارند و تعداد کمی نمایشگاه تجاری از جنس نمایشگاه‌های اکسپوسنتر و کروکوس اکسپور در آن برگزار می‌شود.

نزدیک ترین هتل‌ها به مرکز نمایشگاهی ساکولنیکی مسکو

آدرس مرکز نمایشگاهی ساکولنیکی مسکو:

نزدیک ترین مترو:

Сокольники

مشخصات نقشه یابی:

55.800007, 37.674651